TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Selasa, 9 November 2010

ZAID SERLAHKAN KELEMAHANNYA, MEMANG WAJAR BELIAU DITOLAK

Apabila aku membaca satu artikel sahabat berkaitan penarikan diri Zaid di dalam merebut jawatan Timbalan Presiden PKR di sini, aku tertarik dengan ulasan oleh pengunjung blog tersebut.

Di sini aku siarkan kembali ulasan dan pendapat mereka;

Ulasan Pengunjung:
otaklunyai, November 8, 2010 9:25 AM


Itu sebabnya tidak keterlaluan jika kita mengatakan dalam 26 juta rakyat malaysia hanya ada segelintir sahaja manusia yang berjiwa pejuang seperti Anuar Ibrahim... Zaid kena faham bahawa sumbangan orang2 berilmu sepertinya amat diperlukan dalam perjuangan Pakatan yang baru berusia setahun jagung. Memang banyak masalah yang perlu diperbetulkan dalam Pakatan Remove Formatting from selectionkerana Zaid kena faham bahawa orang2 yang didalam Pakatan itu sendiri adalah orang2 yang telah dididik secara songsang dalam berpolitik oleh umgok termasuk beliau sendiri. Jadi kalau zaid mengharapkan sesuatu yang drastik dari Pakatan dengan segala macam pengkhianatan dan sabotaj dari umgok laknatullah beliau silap. Beliau bukanlah seorang yang berperinsip atau fahan dengan apa yang diperjuangkan.. beliau sebenarnya masih lagi tidak ikhlas 100% dalam perjuangan dan mungkin dalam hati kecil zaid, beliau masih lagi berharap sesuatu yang peribadi dalam perjuangannya biarpun dalam bentuk sanjungan atau pujian dari ahli parti.

Zaid sepatutnya berfikir dengan ilmu yang ada padanya bagaimana untuk mengatasi masalah dalam Pakatan yang mana beliau sendiri sedar dan tahu masalah yang melanda itu seperti yang beliau sebutkan.

Susahlah kalau semua pemimpin nak merajuk... senang sangat nak berasa hati dan kecil hati bila sesuatu perkara berlaku tidak mengikut apa yang diharapkan. Beliau sepatutnya memandu dan merancang hasil untuk beliau dan Pakatan perolehi dalam konteks rakyat.
Ini sikit2 merajuk, sikit2 merajuk dan cari publisiti, buat kenyataan keluar parti, tetapi dalam masa yang sama buat kenyataan akan terus berjuang demi perinsip. Ini semua kata2 kekecewaan dari seorang pejuang yang telah putus asa yang akan merosakkan orang lain. Zaid telah membuka peluang kepada musuh Pakatan untuk bertindak dan dalam masa yang sama zaid dapat memuaskan hati dan melepaskan sakit hatinya melalui cara itu... tanyalah hati kecil sendiri zaid.. betulkan... kamu lemah zaid.

Zaid pun nampaknya mempunyai mentaliti yang setaraf dengan rakyat biasa... mungkin sedikit atas tetapi tidak cukup untuk membawa aspirasi perjuangan untuk menentang kezaliman yang telah bertapak dalam negara ini selama 53 tahun.

berfikirlah guna otak yang Allah beri bukannya guna kepala lutut wahai Zaid Ibni Ibrahim..

Hanya perjuangan kerana Allah S.W.T dan AgamaNya sahaja mampu bertahan kerana perjuang itu diasaskan oleh Keimanan kepada Allah S.W.T. bukan kerana manusia dan nafsu sendiri.. ALLAH HUAKBAR!!!

Anonymous, November 8, 2010 9:57 AM

kesetiaan paling utama....tengok zaid baru setahun jadi ahli nak bertanding ..post timbalan pulak tu...jadi penyelaras dah la....cara zaid berpolitik takdak satu parti pun yg sejiwa dgnnya...parti kena ikut dia...bukan dia yg kena ikut parti ..payah la...LANGSUNG X MUSTAHIL KALAU DIA MENANG NO.2 NI...DIA BILA2 BOLEH UMUM KELUAR PKR..ahli2 pkr tau perangai zaid...bila2 dia ni boleh merajuk..faktor ini yg takde langsung pada azmin....mcmna pun dah terbukti kestiaan azmin pada dsai n pkr..takda org boleh pertikai....tak azmin ,mustafa kamil ayub pun lebih setia berbatu2 jauhnya dari zaid...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini