TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

ADAKAH WAJAR DITERUSKAN RUNDINGAN DENGAN PAS ?

Jumaat, 12 November 2010

MARUAH PKR DALAM TONG NAJIS? SIAPA DIGELAR `TONG NAJIS' ITU?

Oleh: Mandor

SYABAS, PKR telah membuat satu keputusan yang bijak setakat ini. Pemilihan di dalam PKR tetap diteruskan memandangkan sehingga kini tiada bukti yang dapat dibawa ke muka JPP. Difahamkan semalam Sdr Mustafa Kamil telah bertemu dengan Pengerusi JPP beserta Presiden PKR selama lebih kurang sejam bagi membincangkan isu penangguhan ini.

Keputusan parti adalah terpaksa meneruskan pemilihan kerana segala dakwaan mestilah mempunyai asas dan bukti yang kukuh, bukan semata-mata dakwaan atau `berita tong sampah'. Jika parti menurut kehendak mereka yang mendakwa tanpa bukti, sampai bila-bila pun parti ini tidak boleh melaksanakan pemilihan muktamad. Sesiapa akan tampil mendakwa pemilihan tidak adil dan sebagainya.

Walau bagaimanapun, Parti telah memberikan ruang juga untuk mereka yang mendakwa pemilihan kali ini tercemar dengan memberikan mereka masa untuk mengumpul bukti atas segala dakwaan mereka. Itulah bezanya PKR dengan Umno. Namun, untuk memuaskan hati semua tentulah mustahil. Parti hendaklah melakukannya dengan sebaik mungkin secara telus.

Ada pihak yang mendakwa sekiranya PKR meneruskan juga pemilihan ini, ia bererti parti telah meletakkan maruahnya ke dalam tong najis. Saya tidak tahu di mana beliau mendapat idea sedemikian, mungkin kerana `tong najis' telah pun berada hampir dengan PKR sekarang ini. Siapa yang membawa `tong najis' tersebut jika bukan mereka yang memburukkan parti, menuduh parti tanpa bukti atau yang gila kuasa tetapi takut tewas. Itulah orangnya yang mencemarkan parti dan dialah yang digelar `tong najis' itu. Adakah kita ingin masuk ke dalam `tong najis' tersebut. Oh, tidak./mandor.blogspot.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terdapat ralat dalam alat ini