TERIMA KASIH KERANA ANDA SUDI MENJADI TEMAN KAMI, SILA DAFTAR SEKARANG

Catatan Popular

KOBAT FM


web widgets

CERAMAH DI MENTAKAB

CERAMAH DI MENTAKAB

Ahad, 7 November 2010

PEMILIHAN PKR - BLOGGER SEDANG MENJAHANAMKAN PARTI

Oleh: WFAUZDIN NS

NEGARA musnah jika PKR menuju Putrajaya. Begitulah bunyinya beberapa Blogger menyampaikan isyarat untuk memperbetulkan parti ini. Jika demikianlah keadaannya buat apa lakukan kerja bodoh untuk terus bersama PR? Bukankah PR ingin bersama PKR dan DAP menuju Putrajaya? Masakan kerana taksub menyokong beberapa pemimpin dan teramat anti dengan Azmin, maka tergamak mereka menyebut begitu?

Saya tahu beberapa Blogger begitu mengharapkan Zaid Ibrahim menjadi Timbalan Presiden PKR, begitu juga ada Blogger yang ingin melihat Sdr Mustafa Kamil menjadi Timbalan Presiden PKR sama juga saya berharap agar YB Azmin memenangi kerusi Nombor Dua di dalam parti ini. Maka, pastilah masing-masing akan cuba berkempen untuk calon pilihan masing-masing. Peliknya, di dalam keadaan mereka ingin naikkan calon-calon mereka, mereka menyebut bahawa negara akan hancur jika PKR menuju Putrajaya. Mungkin, negara tidak jadi hancur seandainya Zaid memenangi pertandingan ini.

Dakwa mereka pemilihan PKR kali ini dicemari dengan tangan Azmin serta dibantu oleh Anwar. Peliknya, sehingga kini Azmin semakin dihampiri oleh Zaid dari segi jumlah undian. Jika benar tangan Azmin bersama Anwar mencatur pemilihan ini, bodoh sangat bagi Azmin untuk membiarkan dirinya dihampiri rapat oleh Zaid. Mungkin bagi puak ini, kedudukan YB Nurul Izzah yang berada di depan sekarang di dalam perebutan kerusi Naib Presiden PKR juga adalah hasil campurtangan Azmin dan Anwar? Tetapi ada yang mendakwa Azmin tidak `sebulu' dengan Nurul Izzah, mengapa pula Nurul Izzah sekarang berada di depan?

Bukan untuk menepis dakwaan kelemahan JPP mengendalikan pemilihan kali ini. Mungkin ada beberapa prosedur dan cara pemilihan yang diadakan boleh dipertikaikan. Bagi saya, jika PKR membatalkan kesemua pencalonan sebelum ini dan mengadakan pemilihan semula itu adalah lebih baik agar puak-puak itu berpuas hati. Tetapi, berpuas hati jugakah mereka jika mereka dapati calon yang mereka mahukan itu tidak mendapat pencalonan atau undian yang tinggi? Mereka akan mencari seribu alasan lain untuk mengatakan pemilihan patut diadakan semula.

Kita boleh beri pendapat dan kita juga boleh tidak bersetuju dengan sesiapa di dalam parti. Tetapi untuk menyebut keburukan parti sehingga ingin menyamakan dengan Umno adalah satu perbuatan yang teramat bodoh. Lebih baik keluar dari parti yang kita sendiri percaya parti ini akan meruntuhkan negara suatu hari nanti.

Saya tetap yakin, semua ahli PKR akan dapat menilai siapa yang sebenarnya sayangkan parti atau sayangkan dua tiga kerat tokoh parti. Apa yang penting, parti telah laksanakan pembaharuan yang baik dari segi amalan demokrasi. Kelemahan tetap wujud, jika ada penyelewengan berlaku menjadi kewajipan pimpinan parti memperbaikinya segera. Samada Azmin, Zaid atau Mustafa memenangi pemilihan kali ini, biarlah mereka menang dengan bermaruah. Jika terbukti ada unsur yang tidak baik sepanjang pemilihan ini, PKR wajib mengambil tindakan tegas ke atas sesiapa sahaja. Sekadar bercakap dan menuduh seolah-olah calon pilihan kita sahaja yang betul, sampai bila pun parti ini tidak boleh kita baiki bersama./wfauzdin.blogspot.com

4 ulasan:

  1. wlaupape pn yg anda sebut...tp kami rakyat bawahan nie leh menilai n nmpk ade something yg x kena pd pkr,plzzz laa berubahla..jgn cuba utk mencari jawatan,kedudukan or sbagainya..kembali lah pd perjuangan yg asal,klu anda kata kami xtau pape anda silap,sbb kami dpt lihat,di tmpt2 kami pn pkr x ubah seperti umno..x blh nk kritik,kdg2 cakap berdegar2 tp hampeh,masing2 diri ada mcm2 kepentingan,cara beginikah pemimpin anda harapkn supaya rakyat berubah n menyokong anda,kdg2 sy t`pikir takut disebabkn pkr pr akan hancur pd pru yg akan dtg...berubahlah wahai pemimpin2 diatas!!!!

    BalasPadam

Terdapat ralat dalam alat ini